Terug

Case study

Expo XL

over Expo XL

EXPO is al sinds de jaren 2000 dé winkel in heel Nederland en België om leuke cadeautjes voor je geliefde, familie of vrienden uit te zoeken. Naast de leuke cadeauartikelen biedt EXPO ook een breed assortiment aan mode- en woonartikelen.

Case study

Oplevering webshop

Voor EXPO is een maatwerk ontwerp opgeleverd, met een speelse, frisse uitstraling - zoals passend bij het merk. Dit ontwerp is volledig responsief en SEO gefocust. De blog functionaliteit van WordPress is ook geïntegreerd in de webshop, waarmee deze voor nieuwsberichten ingezet kan worden.

Case study

SEO

Ter zoekmachineoptimalisatie is er een nadruk gelegd op de hoofdcategorieën en belangrijkste producten van EXPO. Zo is er bijvoorbeeld een derde positie behaald voor het zoekwoord 'Happy Socks'. Als relatieve nieuwkomer is dit een geweldig resultaat voor EXPO. Met dit hoge volume zoekwoord zijn concurrenten als Bol.com, Zalando en Omoda outranked.

Case study

Online marketing

Naast de succesvolle SEO campagne zijn er ook Google Ads, Facebook en affiliate campagnes opgezet. Deze kanalen brengen EXPO in slechts haar tweede volledige jaar al een miljoenenomzet op.

Case study

WMS

Sinds de lancering van de webshop in 2019 is het aantal bestellingen elk jaar explosief gestegen. Dit vraagt om een zeer gestroomlijnd proces bij de orderverwerking, klantenservice e.d. Met API integraties van o.a. een Warehouse Management System, met de verzendkoeriers, handmatig opgezette koppelingen tussen EXPO en haar dropshipping leveranciers (via webhooks), zijn deze processen grotendeels geautomatiseerd en vele malen accurater geworden.
Bezoek website
Ga terug